21η Φεβρουαρίου : «Διεθνής Hμέρα Μητρικής Γλώσσας»

Η 21η Φεβρουαρίου καθιερώθηκε ως «Διεθνής Hμέρα Μητρικής Γλώσσας»  από τη Γενική Συνέλευση της ΟΥΝΕΣΚΟ, στις 17 Νοεμβρίου 1999. Στόχος της η προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας και της πολυγλωσσίας, καθώς και η διάσωση των λιγότερο ομιλούμενων γλωσσών.

Στο πλαίσιο της Ημέρας αυτής, πραγματοποιήθηκαν στις 21 Φεβρουαρίου 2017, ημέρα Τρίτη, σχετικές δραστηριότητες από τους μαθητές του τμήματος Γ1, υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου ? υποδιευθύντριας του Γυμνασίου Δ.Ε. Σαπών Ζερδελή Σοφίας, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση, η οποία είχε τίτλο «Μία διαδρομή από την αρχαία??. στη νεότερη Ελλάδα: Τόποι, Λογοτεχνία, Γλώσσα και Πολιτισμός», στην οποία έγινε ιδιαίτερη αναφορά σε βασικούς σταθμούς της εξέλιξης της Ελληνικής Γλώσσας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Η εξέλιξη της γλώσσας συνδυάστηκε με σπουδαίες μορφές της Αρχαίας Γραμματείας και της Νεότερης Ελληνικής Λογοτεχνίας, μέσα από προβολή εικόνων , βίντεο και φωτογραφιών από τα ωραιότερα τουριστικά μέρη της Ελλάδας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Ο Σεφέρης για την Ελληνική Γλώσσα:

  • Η ελληνική γλώσσα, ο άνθρωπος, η θάλασσα [?]. Για κοιτάξτε πόσο θαυμάσιο πράγμα είναι να λογαριάζει κανείς πως, από την εποχή που μίλησε ο Όμηρος ως τα σήμερα, μιλούμε, ανασαίνουμε και τραγουδούμε με την ίδια γλώσσα. Κι αυτό δε σταμάτησε ποτέ, είτε σκεφτούμε την Κλυταιμνήστρα που μιλά στον Αγαμέμνονα, είτε την Καινή Διαθήκη, είτε τους ύμνους του Ρωμανού και τον Διγενή Ακρίτα, είτε το Κρητικό Θέατρο και τον Ερωτόκριτο, είτε το δημοτικό τραγούδι. Γιώργου Σεφέρη, «Σημειώσεις για μια ομιλία στα παιδιά», Δοκιμές Α΄, σελ. 177

Οι μαθητές του Γ1, αξιοποιώντας μονόγλωσσα και δίγλωσσα λεξικά, υλικό από τα εγχειρίδια της Νεοελληνικής Γλώσσας όλων των τάξεων του Γυμνασίου, των ξένων γλωσσών, πηγές από το διαδίκτυο, έντυπα ? φυλλάδια και, στηριζόμενοι στις ενότητες του βιβλίου της Ν. Γλώσσας « Γλώσσα ? Γλώσσες και Πολιτισμοί του κόσμου», «Η Ελλάδα στον κόσμο», «Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες», συγκέντρωσαν όλα τα παραπάνω και έφτιαξαν κολάζ- αφίσες για την τάξη τους.

Στη συγκέντρωση και καταγραφή του υλικού, οι μαθητές αξιοποίησαν τη διερευνητική ? ανακαλυπτική και την ομαδοσυνεργατική μέθοδο.

Στις εργασίες τους, πολύτιμη ήταν η βοήθεια των φοιτητών/τριών της Πρακτικής Άσκησης του τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης , τους οποίους ευχαριστούμε πολύ.

Από τις εργασίες των μαθητών μας??

 

ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΙ ΜΕ ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ ΚΑΙ ΟΔ. ΕΛΥΤΗΣ